Τα νέα αυτοκίνητα ρυπαίνουν όλο και λιγότερο, μετά το σκάνδαλο για τους ντιζελοκινητήρες

Ολο και πιο αποδοτικά και με λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με τις επίσημες δοκιμές που αναφέρθηκαν από τις εθνικές αρχές και που ανακοινώθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος. Βεβαίως, μετά το σκάνδαλο της Volkswagen - Νοέμβριος 2015 (που με κατάλληλο λογισμικό αλλοίωνε τα αποτελέσματα των ελέγχων, έτσι ώστε να φαίνονται αυτοκίνητα της εταιρείας με χαμηλότερες εκπομπές απ’ ό,τι ήταν στην πραγματικότητα), υπάρχουν πλέον μεγάλες αμφισβητήσεις για την αξιοπιστία των μετρήσεων.

Σκάνδαλο VW: Αποζημίωση 4.400 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στις ΗΠΑ

Σύμφωνα πάντως με τα (προσωρινά) στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), τα επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2015 εκπέμπουν κατά μέσο όρο 119,6 γραμμάρια (g) διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο, 3% λιγότερο από το 2014 και 8% κάτω του στόχου που είχε θέσει η Ε.Ε. για το 2015.

Από το 2010, οι εκπομπές των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία) περισσότερο από 20 g CO2/km, με αποτέλεσμα η Ε.Ε. να πιάσει τον στόχο των 130 g CO2/km το 2013, δύο χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Το επόμενο (πιο δύσκολο) βήμα είναι τα 95 g CO2/km, στόχος ο οποίος έχει τεθεί για το 2021.

Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν το 2015 κατά 9% σε σύγκριση με το 2014. Συνολικά 13,7 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα καταχωρίσθηκαν πέρυσι. Το βάρος των νέων αυτοκινήτων, ένας σημαντικός παράγοντας για το ύψος των εκπομπών τους, παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με το 2014, 1.381 κιλά κατά μέσο όρο. Τα πιο βαριά αυτοκίνητα πουλήθηκαν στη Σουηδία και στο Λουξεμβούργο (1.530 κιλά και 1.496 κιλά αντίστοιχα), ενώ τα πιο ελαφριά (και άρα μικρότερα σε μέγεθος και σε κυβισμό) στη Μάλτα (1.199 κιλά), στη Δανία (1.233 κιλά) και στην Ελλάδα (1.260 κιλά). Τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ ήταν κατά μέσο όρο 311 κιλά βαρύτερα από εκείνα με βενζίνη.

Τα αυτοκίνητα ντίζελ είναι ακόμα πιο αποδοτικά από εκείνα της βενζίνης όσον αφορά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (γιατί όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση, μπορεί να είναι χειρότερα, αφού εκπέμπουν 119,2 g CO2/km, έναντι 122,6 g CO2/km των βενζινοκίνητων). Πάντως, όπως σημειώνεται από τον ΕΟΠ, οι βενζινοκινητήρες τείνουν να καλύψουν τη διαφορά.

Πετρελαιοκίνητα ήταν το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν το 2015, με υψηλότερα ποσοστά σε Ιρλανδία και Λουξεμβούργο (71%), ενώ ακολουθούν η Πορτογαλία (69%), η Κροατία, η Ελλάδα και η Ισπανία (63%).

Υβριδικά και ηλεκτρικά

Αυξανόμενα, αλλά ακόμα χαμηλά είναι τα μερίδια πωλήσεων των υβριδικών και των αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων αποτέλεσαν τα υβριδικά σε Ολλανδία και Δανία, φθάνοντας το 12% και 8% αντίστοιχα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο πάντως τα υβριδικά ήταν μόνο το 1,3% των πωλήσεων. Επίσης, πέρυσι ταξινομήθηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο 57.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 50% περισσότερα από το 2014. Ο μεγαλύτερος αριθμός των εγγραφών καταγράφηκε στη Γαλλία (πάνω από 17.650 οχήματα), στη Γερμανία (πάνω από 12.350 οχήματα) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (περισσότερα από 9.900 οχήματα).

Τα επίσημα στοιχεία εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων για το 2016 αμφισβήτησε έντονα ο διεθνής οργανισμός Transport & Environment (Μεταφορές και Περιβάλλον), χαρακτηρίζοντας την εικόνα «λόγια του αέρα». «Το σύστημα ελέγχου είναι εντελώς αναξιόπιστο ενώ η πτώση των εκπομπών επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό μέσω κατασκευασμένων αποτελεσμάτων δοκιμών. Η πραγματικότητα στους δρόμους μας είναι ότι η αποδοτικότητα των νέων αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι περισσότερες τιμές προκύπτουν από κατασκευασμένα αποτελέσματα και όχι μέσα από πραγματικές δοκιμές. Χωρίς νέες δοκιμές που θα διεξαχθούν από πραγματικά ανεξάρτητους οργανισμούς, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να παραπλανώνται, ενώ ο πλανήτης θα θερμαίνεται».

Ο οργανισμός Transport & Environment έχει συνεργαστεί με μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία για να δημιουργήσει ένα τεστ προσομοίωσης οδήγησης σε πραγματικό περιβάλλον, έτσι ώστε να καταγραφεί η πραγματική κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχα οι εκπομπές CO2, οι οποίες υπολογίζονται έως και 40% υψηλότερες από τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε. Οπως σημειώνει ο Greg Archer, διευθυντής της οργάνωσης Τ&Ε, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οφείλει να απαιτήσει δοκιμές CO2 σε μηχανές προσομοίωσης, που θα συμπληρώσουν τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα για την εκπομπή οξειδίων του αζώτου από τα αυτοκίνητα».

Για να γίνει κατανοητό το πόσο εκτεταμένο είναι το «παιχνίδι» των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις μετρήσεις των εκπομπών τους, αξίζει να σημειώσουμε πως προ δεκαημέρου και ο ιαπωνικός όμιλος της Mitsubishi παραδέχθηκε ότι παραπλανούσε από το 1991 τις ιαπωνικές αρχές ως προς τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων του... Κάτι άσχημο μυρίζει εδώ και δεν είναι μόνο καυσαέριο.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 14.05.2016 (ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΛΑΦΡΟΣ)

####################################################

Σκάνδαλο ρύπων και στην Opel

Πολυσέλιδη έρευνα του περιοδικού Spiegel κάνει λόγο για «βρώμικα μυστικά» όχι μόνον της Volkswagen, αλλά ολόκληρης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το ψέμα του δήθεν «καθαρού ντίζελ» δεν είναι αποκλειστικότητα της Volkswagen, όπως αποκαλύπτει πολυσέλιδη έρευνα του περιοδικού Spiegel που κάνει λόγο για «βρώμικα μυστικά» ολόκληρης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ρεπορτάζ αναφέρεται συγκεκριμένα στους ντιζελοκινητήρες της Opel, οι οποίοι εκπέμπουν έως και 11 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από το επιτρεπόμενο όριο.
Οι ντιζελοκινητήρες της Opel, στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούν την καθαρή τεχνολογία AdBlue μόλις στο 20% του χρόνου λειτουργίας τους, ενώ στο υπόλοιπο 80% το σύστημα καθαρισμού απενεργοποιείται, επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα και την υγεία με καρκινογόνες ουσίες.

Οπως και στην περίπτωση της Volkswagen, η απενεργοποίηση γίνεται για να βελτιωθούν οι επιδόσεις των αυτοκινήτων, εξαπατώντας καταναλωτές που θεωρούν ότι αγοράζουν οχήματα με χαμηλούς ρύπους. Η Οpel, όπως και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν δημοσιοποιούν τον κώδικα που ελέγχει τους υπολογιστές τους, χαρακτηρίζοντάς τον «εμπορικό μυστικό». Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα επίκλησης «εμπορικών μυστικών» με στόχο την απόκρυψη στοιχείων που υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.

Ο Γερμανός προγραμματιστής Φέλιξ Ντόμκε αφιέρωσε 50 ώρες από τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο του προκειμένου να αποκωδικοποιήσει το μυστικό αυτό. Ο Ντόμκε κατόρθωσε να «σπάσει» και να αναλύσει τον πηγαίου κώδικα ενός Οpel Zafira 1,6lt και ενός Astra επίσης 1,6lt. Το περιοδικό Spiegel, η εκπομπή ερευνητικής δημοσιογραφίας Μonitor, καθώς και η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση DUH ζήτησαν τον έλεγχο των ίδιων οχημάτων με βάση τις παραμέτρους που είχε ανακαλύψει ο Ντόμκε. Για να μην υπάρχει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης των αποτελεσμάτων, απευθύνθηκαν σε δύο εργαστήρια τα οποία χρησιμοποιούν οι ίδιες οι εταιρείες, το TUV Νότου, στην Πράγα και το TUV Βορρά, στο Εσεν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, όταν ισχύουν οι παράμετροι που ανακάλυψε ο Ντόμκε, πράγματι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου αυξάνονται δραστικά.

Η Οpel δήλωσε ότι τα οχήματά της «δεν χρησιμοποιούν λογισμικό που καταλαβαίνει ότι το όχημα περνάει από έλεγχο ρύπων». Η απάντηση που εκ πρώτης όψης μοιάζει με διάψευση δεν είναι τίποτα τέτοιο. Γιατί οι κινητήρες όντως δεν αναγνωρίζουν τις δοκιμές – απλώς το σύστημα περιορισμού των ρύπων είναι προγραμματισμένο έτσι ώστε να σβήνει όταν ανιχνεύει τουλάχιστον μία παράμετρο που επιβεβαιώνει ότι δεν γίνεται έλεγχος ρύπων. Για παράδειγμα, από τη στιγμή που ο κινητήρας θα ξεπεράσει τις 2.400 στροφές (πολύ συχνά στη διάρκεια οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες), το σύστημα καθαρισμού σβήνει και δεν ξανανοίγει ακόμη και αν οι στροφές εν συνεχεία πέσουν. Γιατί; Γιατί στους εργαστηριακούς ελέγχους ρύπων οι στροφές ποτέ δεν ξεπερνούν τις 2.200. Επίσης, οι εργαστηριακοί έλεγχοι ρύπων γίνονται πάντα σε θερμοκρασίες 20-30 βαθμούς Κελσίου – έτσι τα φίλτρα ρύπων στους κινητήρες της Opel, αλλά και άλλων κατασκευαστών, δεν λειτουργούν αν η θερμοκρασία είναι κάτω από 17 ή πάνω από 33 βαθμούς Κελσίου. Η πληροφορία ίσως εξηγεί εν μέρει γιατί τα οξείδια του αζώτου στις πόλεις εκτοξεύονται σε περιόδους καύσωνα.

«Μετά τις αποκαλύψεις, αυξάνεται η πίεση για διακοπή των ελαφρύνσεων στα οχήματα ντίζελ», διαπιστώνει το ρεπορτάζ του Spiegel.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr - ΚΟΣΜΟΣ 17.05.2016 (Έντυπη έκδοση)

####################################################

Audi: Το σκάνδαλο της VW θα μας επηρεάζει όλο το 2016

«Το βάρος από το σκάνδαλο με τα ντίζελ δεν έχει αποκαλυφθεί» ακόμη, υποστηρίζει ο CEO. Αυτό προσθέτει στον ανταγωνισμό, τις μεταβλητές ισοτιμίες και της δυσκολίες στην Ευρώπη. Πάντως η εταιρία επιμένει πως θα αυξήσει πωλήσεις και λειτουργικά κέρδη.

Η Audi, η κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων που φέρνει στην Volkswagen το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της, εκτιμά ότι οι συνέπειες από το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της VW θα εξακολουθεί να την επηρεάζει για ολόκληρο το 2016.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Rupert Stadler, ανέφερε σήμερα σε απόσπασμα της ομιλίας του για την ετήσια συνεδρίαση των μετόχων στην «πατρίδα» της Audi, το Ίνγκολστατ της Γερμανίας, ότι με το σκάνδαλο παραβιάστηκαν κανόνες και «ηθικοί φραγμοί».

«Το βάρος που έχει επιφέρει το θέμα με τα ντίζελ δεν έχει αποκαλυφθεί», ανέφερε ο Stadler. Όπως επεσήμανε, αυτό προσθέτει στις υπόλοιπες δυσκολίες φέτος, μεταξύ των οποίων ο έντονος ανταγωνισμός στην Κίνα, οι μεταβλητές ισοτιμίες και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως η προσφυγική κρίση και το πιθανό Brexit.

Πάντως, ακόμα κι έτσι, η Audi εμμένει στα σχέδιά της να αυξήσει τις πωλήσεις και να παράγει λειτουργικά κέρδη ενός εύρους 8-10% των εσόδων.

Το Bloomberg επισημαίνει ότι τα κέρδη της Audi είναι ζωτικής σημασίας για τη Volkswagen στην προσπάθειά της να βγει από την κρίση που επέφερε το σκάνδαλο. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει έρθει αντιμέτωπη με κόστη δισεκατομμυρίων ευρώ.

Στο πλαίσιο των αρνητικών επιπτώσεων του σκανδάλου, η Audi θα ανακαλέσει περίπου 2,3 εκατ. αυτοκίνητα, δηλαδή περίπου το ένα πέμπτο των οχημάτων που έχουν επηρεαστεί παγκοσμίως. Επιπλέον, η μάρκα είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία ενός από τους κινητήρες που οι αμερικανικές αρχές τονίζουν πως παραβιάζει την νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων.

Πηγή: http://www.euro2day.gr   (12 Μαΐου 2016)

#################################################### 

Volkswagen: αύξηση πωλήσεων πρώτη φορά μετά το σκάνδαλο

 Όπως και να έχει, οι πωλήσεις της Volkswagen σημείωσαν αύξηση για πρώτη φορά μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των μετρήσεων ρύπων.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών για τον Απρίλιο.
Συνολικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 9%, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Στον κατάλογο ξεχωρίζει η Κύπρος, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων εκτοξεύτηκαν κατά 75%.
Στην Ελλάδα η αύξηση πλησιάζει το 25%.

Πηγή: http://gr.euronews.com   (13 Μαΐου 2016)  Δείτε επίσης σε αυτή τη σελίδα το σχετικό Video

####################################################

Για πρώτη φορά, μετά το σκάνδαλο ρύπων, η VW αύξησε τις πωλήσεις της

Ξέχασαν οι καταναλωτές το σκάνδαλο Volkswagen ή απλά επιστρέφει η εμπιστοσύνη τους στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία;

Όπως και να έχει, οι πωλήσεις της Volkswagen σημείωσαν αύξηση, για πρώτη φορά, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των μετρήσεων ρύπων.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών για τον Απρίλιο. Η γερμανική εταιρεία γνώρισε αύξηση πωλήσεων 2,7% και μάλιστα, στο 4μηνο η αύξηση φτάνει το 0,4%. 

Συνολικά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση 9%, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Στον κατάλογο ξεχωρίζει η Κύπρος, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων εκτοξεύτηκαν κατά 75%. Στην Ελλάδα, η αύξηση πλησιάζει το 25%, αλλά στο 4μηνο η αύξηση είναι μηδενική. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr  (16 Μαΐου 2016)         Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο PDF. 

#################################################### 

 Προσφυγή κατά της VW εξετάζει το νορβηγικό επενδυτικό ταμείο

To Norges Bank Investment Management, που κατέχει το 1,64% της Volkswagen, δήλωσε πως σκοπεύει να συμμετέχει στη συλλογική αγωγή που κατατίθεται κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας, λόγω μη έγκαιρης ενημέρωσης των μετόχων για το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων.

Το νορβηγικό επενδυτικό ταμείο σχεδιάζει να συμμετέχει στη συλλογική αγωγή που κατατίθεται στη Γερμανία κατά της Volkswagen, μετά τις αποκαλύψεις ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραποίησε στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων 11 εκατ. οχημάτων diesel παγκοσμίως.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η εκπρόσωπος του Norges Bank Investment Management δήλωσε πως το fund «σκοπεύει να συμμετέχει στη νομική ενέργει κατά της Volkswagen, για την παροχή λανθασμένων στοιχείων εκπομπών ρύπων». Το ταμείο, το οποίο σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg κατέχει το 1,64% της Volskwagen, δηλώνει πως θα κινηθεί προκειμένου να «προστατεύσει» τη συμμετοχή του στην αυτοκινητοβιομηχανία.

«Είναι ευθύνη του ΔΣ να διασφαλίσει ότι δημοσιοποιούνται στους μετόχους ακριβείς και έγκαιρες πληροφορίες», σημείωσε.

«Η Volkswagen πληροφόρησε το κοινό για τα λανθασμένα στοιχεία αφού οι αμερικανικές αρχές δημοσιοποίησαν την επιστολή με την ειδοποίηση της παραβίασης».

Πηγή: http://www.euro2day.gr   (16 Μαΐου 2016)

####################################################

Νέο σκάνδαλο εκπομπών κινητήρων ντίζελ 

Η έκθεση διαπίστωσε μια «αναπάντεχη διαφορά» στα επίπεδα εκπομπών, όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα των επικίνδυνων οξειδίων ρύπων του αζώτου να είναι κατά πολύ υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν.

Οι βρετανικές αρχές πραγματοποίησαν δοκιμές για τα 37 δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ στη χώρα, και όλα βρέθηκαν να εκπέμπουν σαφώς περισσότερα επιβλαβή αέρια υπό πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις επίσημες δοκιμές, όπου περνούσαν τα όρια ασφαλείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίθετα με το σκάνδαλο Volkswagen, σε κανένα από τα αυτοκίνητα δε βρέθηκε μηχανισμός που να «εξαπατά» τις μετρήσεις των εκπομπών, και οι υπεύθυνοι των αυτοκινητοβιομηχανιών επισημαίνουν πως δεν υφίσταται καμία παράβαση, καθώς το πρότυπο της βιομηχανίας είναι οι δοκιμές σε εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.

Η έκθεση διαπίστωσε μια «αναπάντεχη διαφορά» στα επίπεδα εκπομπών, όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα των επικίνδυνων οξειδίων ρύπων του αζώτου να είναι κατά πολύ υψηλότερα από ό,τι αναμενόταν.

Η Volkswagen συγκέντρωσε παγκόσμια κριτική το περασμένο έτος, όταν αποκαλύφθηκε ότι ο γερμανικός κολοσσός είχε εγκαταστήσει κρυφά λογισμικό που ανίχνευε όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν σε δοκιμή και προκαλούσε αυτόματα αλλαγή σε ένα χαμηλότερο επίπεδο εκπομπών.

Η Volkswagen έχει ήδη αρχίσει να δέχεται οικονομικές κυρώσεις και οι νέες αποκαλύψεις ενδεχομένως να εγείρουν αντίστοιχα αιτήματα για αποζημιώσεις.

Η φορολογία των αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο βασίζεται στα επίπεδα των εκπομπών, με τα οχήματα χαμηλών εκπομπών να μη φορολογούνται καθόλου. Το σκάνδαλο επηρεάζει επίσης, όπως είναι λογικό, τη μεταπωλητική αξία όλων αυτών των οχημάτων.

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέτασε τις κορυφαίες πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μεταξύ 2010 και 2015 και επέλεξε τα πιο δημοφιλή για τις δοκιμές του, προσπαθώντας να  συμπεριλάβει όλες τις μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων.

Κάθε αυτοκίνητο ελέγχθηκε με κρύο και πλήρως θερμό κινητήρα. Τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 5, χρονολογίας από 1999 και μετά, είχαν κατά μέσο όρο εκπομπές 21% υψηλότερες από το όριο, όταν είχαν θερμό κινητήρα. Τα αυτοκίνητα της άλλης, νεότερης ομάδας κριτηρίων (Euro 6) είχαν ελαφρώς καλύτερες αποδόσεις, αλλά ήταν ακόμη πάνω από το όριο.

Τα αυτοκίνητα που εμφάνισαν υψηλότερες εκπομπές περιλαμβάνουν δημοφιλή μοντέλα από τις εταιρείες Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Rover, Mercedes, Nissan, Peugeot, Skoda, Opel (Vauxhall) και Volvo για τους κινητήρες Euro 5, και Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes, Mini, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Opel (Vauxhall) και Volkswagen για τα οχήματα της ομάδας κριτηρίων Euro 6.

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr   (24 Απριλίου 2016)

####################################################

Σκάνδαλο VW: Αποζημίωση 4.400 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στις ΗΠΑ

Σε εξωδικαστικό συμβιβασμό κατέληξε η VW με τις αρχές των ΗΠΑ στον απόηχο του σκανδάλου Dieselgate. H αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύθηκε είτε να πάρει πίσω τα οχήματα, είτε να τα επιδιορθώσει, είτε να καταβάλει αποζημίωση

Η αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης τιμών των εκπεμπομένων ρύπων πριν από περίπου επτά μήνες, έφερε την Volkswagen σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Και δεν είναι φυσικά μόνο ότι αμαυρώθηκε το κύρος της γερμανικής εταιρείας. Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με πλήθος εισαγγελικές έρευνες, αγωγές, πρόστιμα και κάθε λογής διεκδικήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για το λόγο αυτό η διοίκηση στο Ανόβερο ανακοίνωσε ότι δεσμεύει 16,2 δις ευρώ για να καλυφθούν από εκεί όλες οι δαπάνες που ενδεχομένως προκύψουν μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα η διοίκηση της VW δήλωσε ότι το 2015 κατέγραψε απώλειες 5,5 δις ευρώ -η μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι η ανακοίνωση για την πρώτη εξωδικαστική διευθέτηση μεταξύ VW και αμερικανικών αρχών προκάλεσε ανακούφιση στην έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ανόβερο.

Ο συμβιβασμός αυτός ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω εξωδικαστικούς συμβιβασμούς τόσο σε σχέση με τις αμερικανικές διοικητικές αρχές όσο και αναφορικά με τις ομαδικές αγωγές. Ας σημειωθεί ότι η διευθέτηση αφορά μόνο τους δίλιτρους ντιζελοκινητήρες και προβλέπει ότι η VW υποχρεούται είτε να πάρει πίσω τα οχήματα αποζημιώνοντας τους κατόχους ή να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις στον κινητήρα. Επιπλέον οι κάτοχοι θα λάβουν αποζημίωση, η οποία σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt φθάνει τα 4.400 ευρώ.

Η VW πρέπει να αλλάξει γενικότερα την στρατηγική της

Ο πρώην Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος Γιούργκεν Τριτίν θεωρεί ότι με αφορμή το σκάνδαλο Dieselgate η VW θα πρέπει να αλλάξει τη γενικότερη στρατηγική της. Σε συνέντευξη στον ραδιοσταθμό Deutschlandfunk ο Γερμανός βουλευτής από το κόμμα των Πρασίνων τόνισε: «Μια πρώτη εξωδικαστική διευθέτηση επιτεύχθηκε. Παρόλα αυτά η VW δεν έχει ξεπεράσει την κρίση που προκάλεσε το σκάνδαλο με τους παραποιημένους ρύπους. Τίθεται συνεπώς το ερώτημα πώς θα διαμορφωθεί η στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια, τόσο στη Γερμανία όσο και παγκοσμίως. Και εκεί η αυτοκινητοβιομηχανία έχει να κάνει ακόμα δουλειά. Θεωρώ ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα πόσο βαθιές αλλαγές έχει ακόμα μπροστά της η VW».
O πρώην υπουργός θεωρεί ότι η VW θα πρέπει να εγκαταλείψει την εμμονή της στην κατασκευή ντιζελοκινητήρων και να αναζητήσει διαφορετικό προσανατολισμό: «Στην Κίνα μόλις το 1% των οχημάτων διαθέτουν ντιζελοκινητήρα, στις ΗΠΑ το 3%. Οι μεγαλύτερες αγορές του κόσμου δεν είναι επομένως οι αγορές ντιζελοκινητήρων. Μήπως θα έπρεπε η VW να αλλάξει προσανατολισμό; Μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση; Και τέλος θα πρέπει να διερωτηθούμε τι κάνει το γερμανικό δημόσιο. Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι στις ΗΠΑ προστατεύεται αποτελεσματικότερα, από ό,τι στην Γερμανία τόσο το περιβάλλον, όσο και οι καταναλωτές».


Πηγή:  http://www.protothema.gr   -    23/04/2016   -    Deutsche Welle

####################################################

2015: «Μαύρη» χρονιά για τη Volkswagen

"H Volkswagen είναι πολύ περισσότερα από αυτήν την κρίση"

«H Volkswagen είναι πολύ περισσότερα από αυτήν την κρίση»:
με αυτή τη δήλωση στην παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων, ο Ματίας Μίλερ θέλησε να διαβεβαιώσει ότι η Volkswagen θα επιβιώσει του σκανδάλου ρύπων.

Ενός σκανδάλου που οδήγησε τον όμιλο σε ετήσιες ζημιές ρεκόρ €1,6 δισεκατομμυρίων, αφού αναγκάστηκε να «βάλει στην άκρη» €16,2 δισεκατομμύρια για να το αντιμετωπίσει.

«Τα καλά νέα είναι ότι ο όμιλος Volkswagen είναι αρκετά δυνατός, ώστε να αντέξει το ιδιαίτερο οικονομικό βάρος. Μόνο το 2015, η καθαρή ρευστότητα για τον κλάδο αυτοκινήτων της εταιρείας αυξήθηκε σχεδόν 40%, σε €24,5 δισεκατομμύρια.» τόνισε ο Μ. Μίλερ, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen.

Το 2015 θα γραφτεί με «μαύρα γράμματα» στην ιστορία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου:
ξεκίνησε με την «εκπαραθύρωση» του επί δύο δεκαετίες ηγέτη, Φέρντιναντ Πίεχ, σημαδεύτηκε από το Dieselgate και συνεχίστηκε με σφοδρή αντιπαράθεση με τα γερμανικά συνδικάτα για την αναδιάρθρωση του ομίλου.

Η μετοχή της παραμένει περίπου 20% χαμηλότερα από εκεί όπου βρισκόταν όταν ξέσπασε το σκάνδαλο ρύπων.
Οι μέτοχοί της είδαν, επίσης, το μέρισμά τους να «κόβεται» κατά 97%.

Οι ανακλήσεις οχημάτων στη Γερμανία έχουν «παγώσει», στις ΗΠΑ, παρά τη συμβιβαστική λύση, η έρευνα των αρχών για τους υπαίτιους συνεχίζεται, στην Ευρώπη χιλιάδες οχήματα περιμένουν να ανακληθούν.

Η Volkswagen ελπίζει να «τελειώσει» με τις ανακλήσεις το 2016, για να μπορέσει να συγκεντρωθεί στο μέλλον, που στη δική της περίπτωση ονομάζεται «Στρατηγική για το 2025» και επικεντρώνεται στα ηλεκτροκίνητα και ψηφιοποιημένα αυτοκίνητα.

Πάντως, και το 2015 συνέχισε να αμείβει γενναιόδωρα τα διοικητικά της στελέχη: πλήρωσε συνολικά €63,2 εκατομμύρια σε αμοιβές στελεχών, ποσό αισθητά υψηλότερο από αυτό που δίνουν οι ανταγωνιστές της.

####################################################

Επισκέψεις και άλλα!

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 134 επισκέπτες

συνολικά μας έχουν επισκεφθεί...

1167073

Προβολές σελίδων

Σήμερα
Χθές
4603
7752

Η IP σας είναι: 54.145.148.103