Έργο Ευρωπαικού Προγράμματος "ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ"

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ"ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ" (ΕΠΑν)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ IV" που εντάσσεται στο Μέτρο 4.4.
70% χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 30% από Εθνική Συμμετοχή. 

Κέντρο Διάδοσης επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας, Θεσσαλονίκης

 

Πρόγραμμα για τη γνωριμία και την ενασχόληση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις Νέες Τεχνολογίες και τον Τεχνολογικό Πολιτισμό.

Σκοπός του προγράμματος “ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ ΙV”   ήταν να δώσει τη δυνατότητα σε σχολικές ομάδες, απ΄ όλη την Ελλάδα, να ασχοληθούν με τη μελέτη και την κατασκευή ενός τεχνολογικού αντικειμένου της επιλογής τους το οποίο να διακρίνεται για την πρωτοτυπία του, καθώς και για τη δυνατότητα εφαρμογής και πρακτικής αξιοποίησής του.  Οι μαθητικές ομάδες κλήθηκαν να επιλέξουν ένα θέμα από το χώρο της τεχνολογίας, των επιστημών και του τεχνολογικού πολιτισμού, να συντάξουν μελέτη και να κατασκευάσουν ένα σχετικό λειτουργικό μηχανισμό ή μια τρισδιάστατη κατασκευή. Με την ενασχόληση αυτή των μαθητών  επιδιώκεται η κατανόηση της εξέλιξης της τεχνολογίας και τη σχέσης της με τη βιομηχανία, τους τρόπους παραγωγής, την οικονομία, την κοινωνία και γενικότερα την καθημερινή ζωή.

Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, αλλά και η ανάπτυξη  της επαφής με την έρευνα.

Σκοπός, επίσης, του Προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικές διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα δοθούν ευκαιρίες ανάδειξης ταλαντούχων νέων, οι οποίοι θα μπορούν αργότερα να εξελιχθούν σε δημιουργικούς επιστήμονες και τεχνικούς για την ενίσχυση του ερευνητικού και τεχνολογικού δυναμικού της χώρας.

 

 

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ (3):

"ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ, ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η2" 


ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ 6ΟΥ ΤΕΕ
:  ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΟΣ)
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΤΟ  1° ΣΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 


ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

ΚΑΓΙΑΜΠΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΠΕ17/03 ΑΣΕΤΕΜ – ΣΕΛΕΤΕ)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΠΕ17/06)
ΑΓΑΠΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, (ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΠΕ17/02 ΑΣΕΤΕΜ – ΣΕΛΕΤΕ)

 

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:

ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
ΚΟΥΖΑΡΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΙΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
ΠΡΙΝΙΩΤΑΚΗΣ ΜΑΡΙΟΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
ΑΣΠΡΟΠΟΥΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
ΒΑΡΟΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ

 

Το όλο σύστημα περιέχει δύο διαφορετικές φάσεις κατασκευής (υποσυστήματα).

Το πρώτο  υποσύστημα είναι  η  συλλογή:

  • α. της Ηλιακής Ενέργειας μέσω Φωτοβολταικών κυψελών,
  • β. της  Αιολικής Ενέργειας μέσω Ανεμογεννητριών και
  • γ. της Δυναμικής ενέργειας του νερού δικτύου πόλης μέσω Υδροστροβίλου όπου θα μετατρέπεται  σε Ηλεκτρική ενέργεια.

Σκοπός είναι η παραγωγή Υδρογόνου (Η2) από την Ηλεκτρόλυση του νερού με Μεμβράνες PEM (Proton Exchange Membrane) electrolyzers και αποθήκευση του, μετά από αποξήρανση, σε δοχείο όπου να περιέχει υβρίδια μετάλλων.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης Συσσωρευτών μέσω ρυθμιστών φόρτισης.

Το δεύτερο υποσύστημα είναι η μετατροπή της αποθηκευμένης ενέργειας σε ηλεκτρική κατάλληλη για κάθε Ηλεκτρική εφαρμογή. Συγκεκριμένα  με την βοήθεια της συστοιχίας κυψελών καυσίμου (Stack Fuel Cells), μετατρέπεται η αποθηκευμένη χημική ενέργεια του Υδρογόνου σε Ηλεκτρική 12Volt DC. Το ίδιο γίνεται και απευθείας από την μπαταρία των 12V. DC. Επίσης μέσω Inverter μπορούμε να  μετατρέψουμε την τάση των 12 V DC σε 220 V AC. Έτσι μπορούν να τροφοδοτήσουμε φορτία των 12V DC και 220V AC αντίστοιχα.

Με την ηλεκτρική ενέργεια αυτή θα μπορούμε να τροφοδοτήσουμε

  • Α. έναν Ηλεκτρικό κινητήρα (π.χ. ενός αυτοκινήτου), 
  • Β. ένα ψυγείο όπου η λειτουργία του θα στηρίζεται στο φαινόμενο Peltier, και τέλος
  • Γ. ένα φωτιστικό σώμα.

PEMFuelCells

Όπως τα PEM (Proton Exchange Membrane) electrolyzers, τα κύτταρα καυσίμων PEM χρησιμοποιούν έναν λεπτό, κατευθυντή – πρωτόνιων, πολυμερή μεμβράνη ως ηλεκτρολύτη. Και οι δύο πλευρές της μεμβράνης είναι ντυμένες με ένα στρώμα του υλικού καταλυτών, το οποίο διαφέρει μερικώς από αυτό του electrolyzer. Μεμβράνες όσμωσης που χρησιμοποιούνται στα χημικά εργαστήρια έχουν τα ίδια αποτελέσματα.

Τα καταλυτικά αποτελέσματα των  ηλεκτροδίων με σμάλτο από Λευκόχρυσο (e.g. platinum) αναγκάζει το αέριο υδρογόνου στην άνοδο να χωριστεί σε πρωτόνια και ηλεκτρόνια ακόμη και στη θερμοκρασία δωματίου. Tα ιόντα (πρωτόνια) H + διαπερνούν τη μεμβράνη πρωτόνιο-διεύθυνσης για να φτάσουν στην πλευρά καθόδων. Όταν κλείσουν το  εξωτερικό ηλεκτρικό κύκλωμα, τα ηλεκτρόνια ταξιδεύουν στην κάθοδο, με αυτόν τον τρόπο κάνουν την ηλεκτρολογική εργασία. Κατά συνέπεια, στην κάθοδο  παράγεται υδρατμός.

 

Επισκέψεις και άλλα!

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 16 επισκέπτες

συνολικά μας έχουν επισκεφθεί...

2531774

Προβολές σελίδων

Σήμερα
Χθές
92
1325

Η IP σας είναι: 18.207.255.49