Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο.

Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο.

Στα πλαίσια των Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο τεχνογνωσία που αποκομίζουν οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. από τα μαθήματα που διδάσκονται, με βάση τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, για το σχολικό έτος 2013-2014, οι μαθητές με την καθοδήγηση των Εκπαιδευτικών, αξιοποιούν τις γνώσεις ώστε να υλοποιούν καινοτόμες δράσεις και κατασκευές.

 

Στόχος των προγραμμάτων είναι οι μαθητές να αναδείξουν τεχνικές δεξιότητες και το γνωστικό τους επίπεδο σε πρωτοποριακά Συστήματα Παραγωγής, Ελέγχου και Αυτοματισμού, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας, με προηγμένα τεχνολογικά επιτεύγματα. Για άλλη μία φορά θα γίνει έκθεση στο κοινό και παρουσίαση αποτελεσμάτων καθώς και η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης με τη δημιουργία επιχειρήσεων έντασης γνώσης, για περαιτέρω ενίσχυση του εθνικού συστήματος καινοτομίας. 

Το συγκεκριμένο project «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο» που υλοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης, αποτελεί αντικείμενο μελέτης πάνω στις νέες Τεχνολογίες. Με αυτό το project δίνεται η ευκαιρία στην μαθητική κοινότητα να συμβάλει στην ανάπτυξη πρωτοπόρων καινοτόμων δράσεων, στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας. Οι δράσεις εμπλέκουν όλους τους τομείς της Σχολικής Μονάδας (Ηλεκτρολογικός, Μηχανολογικός, Ηλεκτρονικός και Πληροφορικής), για την σύνθεση του Υβριδικού Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου (ισχύος Ηλεκτροκινητήρα 35KW). Η φόρτισή του γίνεται από μία Υδρόψυκτη Μονάδα Κυψέλη Καυσίμου Υδρογόνου (Hydrogen Fuel cells Stack) ισχύος 5KW, μέσω ενός τροποποιημένου Inverter DC/AC, ενώ το απαιτούμενο υδρογόνο είναι αποθηκευμένο σε φιάλη υδριδίων μετάλλων. Η όλη κατασκευή διαθέτει ένα πλήρες σύστημα Ηλεκτρονικού και Ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης, σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία της μονάδος μέσω internet.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας πρέπει να προέρχεται από Ηλεκτρόλυση του Νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά. Έτσι το σύστημα είναι φιλικό προς το Περιβάλλον αφού αποτελεί καθαρή πηγή ενέργειας, χωρίς να μολύνει το περιβάλλον τόσο κατά την διαδικασία παραγωγής του Υδρογόνου όσο και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη.

Αποτέλεσμα είναι το Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο (Electric Smart της Mercedes), το οποίο αποτελεί καθαρά ενδεικτικό όχημα επίδειξης της λειτουργικότητας της κατασκευασθείσας μονάδας, να αποκτά πλήρη αυτονομία κινητικότητας, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή, ενώ είναι φιλικό προς το περιβάλλον με μηδενικούς ρύπους.   

Καγιαμπάκης Εμμανουήλ

Εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Msc, του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης

Περισσότερα ... Πατήστε στο σύνδεσμο εδώ1 και επίσης εδώ2


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, 30/06/2014

Κατασκευή Υβριδικού Ηλεκτρο-Υδρογονο-Κίνητου Αυτοκινήτου. Μια καινοτομία Αιχμής από Επαγγελματικό Λύκειο του Ηρακλείου

Το πρώτο Ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται από υδρόψυκτη μονάδα κυψέλης καυσίμου Υδρογόνου (Hydrogen Fuel cells Stack) είναι γεγονός και είναι έργο Μαθητών και Καθηγητών ενός Δημόσιου Επαγγελματικού Λυκείου της Πόλης μας.

Πρόκειται για ένα project του τομέα Ηλεκτρολόγων του 6ου ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου με την σύμπραξη των καθηγητών και των μαθητών όλων των Τομέων του σχολείου αλλά και την πολύτιμη οικονομική αρωγή του Δήμου Ηρακλείου.

Το αυτοκίνητο του Μέλλοντος δεν καταναλώνει καύσιμα (βενζίνη ή πετρέλαιο) που ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι αθόρυβο στη λειτουργία του. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων έχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση του. Η καινοτομία όμως δεν είναι εκεί αλλά στην μονάδα Κυψέλης Υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο (στο πορτ μπαγκαζ) παρέχοντας πλήρη αυτονομία στην κίνηση του, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή.

Η μονάδα αυτή είναι ένα πλήρες σύστημα Ηλεκτρονικού και Ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω internet.

Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το Υδρογόνο το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων. Μέσω της Κυψέλης καυσίμου και ενός  τροποποιημένου Inverter DC/AC πετυχαίνεται η ηλεκτρική φόρτιση του αυτοκινήτου.

Εργοστασιακά χαρακτηριστικά αυτοκινήτου:

  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 35 ΚWatt,
  • Ροπή 130 Nm με Μέγιστη περιστροφή 12.000 RPM
  • Κατανάλωση 15 ΚWh / 100 Κm
  • Μέγιστη ταχύτητα 125 Κm/h
  • Επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 5 secs & 0 - 100 km/h σε 12 secs
  • Εργοστασιακή Αυτονομία 150 Κm (+ 450 Κm με την λειτουργία του Fuel Cell stack)  
  • Ισχύς Inverter 5 ΚW / 230V A.C.
  • Ισχύς κυψέλης καυσίμου H2 5 ΚW / 72 V D.C.
  • Δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων για την αποθήκευση του υδρογόνου, χωρητικότητας 2x3m3.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας προέρχεται από Ηλεκτρόλυση του Νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά πάνελς. Έτσι το σύστημα είναι φιλικό προς το Περιβάλλον αφού αποτελεί καθαρή πηγή ενέργειας, χωρίς να μολύνει το περιβάλλον τόσο κατά την διαδικασία παραγωγής του Υδρογόνου όσο και κατά την κίνηση του μέσα στην πόλη.     

Το συγκεκριμένο project εντάσσεται στα πλαίσια των Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σκοπός των οποίων είναι οι μαθητές με την καθοδήγηση των Καθηγητών να υλοποιούν καινοτόμες δράσεις και κατασκευές αξιοποιώντας τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που αποκομίζουν από τη φοίτηση τους στο Επαγγελματικό Λύκειο.

Μέσα από τα προγράμματα αυτά οι μαθητές αναδεικνύουν τεχνικές δεξιότητες σε πρωτοποριακά Συστήματα Παραγωγής, Ελέγχου και Αυτοματισμού με στόχο να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας και των προηγμένων τεχνολογικών επιτευγμάτων.

 

Υπεύθυνος καθηγητής:

Καγιαμπάκης Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Msc, του 6ου ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης.

 


 

Δείτε επίσης σχετικές Δημοσιεύσεις στους παρακάτω συνδέσμους: 

Στους δρόμους της Κρήτης το πρώτο Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-Κίνητο Αυτοκινήτο, www.cretalive.gr

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτόκινητο υδρογόνου είναι γεγονός και είναι έργο Ηρακλειωτών!, www.creteplus.gr

http://www.skai.gr, Χρόνος στο Video 52.10 - 55.15

 

ΕΚΠΟΜΠΗ στο SKAI TV, Τώρα με την Άννα Μπουσδούκου, 01.07.2014 11:00

 

Ο παλμός της επικαιρότητας με ειδήσεις και ρεπορτάζ για όλα όσα συμβαίνουν και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε. Ειδικοί συνεργάτες αναλύουν με σύγχρονη ματιά όλα τα θέματα της ειδησεογραφίας...

 

ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΟ ΚΡΗΤΗ TV

 

ΚΡΗΤΗ ΣΗΜΕΡΑ 02/07 ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ:

Περισσότερα ... Πατήστε στο σύνδεσμο εδώ1  και επίσης εδώ2
Υβριδικό όχημα με καύσιμο Η2 - Δήμος Ηρακλείου & 6° ΕΠΑΛ. (19 Νοεμβρίου 2013)
Υβριδικό Αυτοκίνητο & Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας (21 Νοεμβρίου 2014 στην Τεχνόπολη)
ΗΜΕΡΙΔΑ: Υβριδικά Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα με την Τεχνολογία Υδρογόνου (14/02/2015 & 28/02/2015)
 

Επισκέψεις και άλλα!

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 63 επισκέπτες

συνολικά μας έχουν επισκεφθεί...

6370686

Προβολές σελίδων

Σήμερα
Χθές
3282
3422

Η IP σας είναι: 3.239.3.196